نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی در تبریز + 3 روش تصفیه آب

بهترین دستگاه تصفیه آب برای مصارف خانگی در تبریز

نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی در تبریز

تصفیه آب چیست؟

تصفیه آب یک فرایند  فیلتراسیون و یا میکروب زدایی است که طی آن، آلاینده های شیمیایی و بیولوژیکی،  گل و لای و مواد معلق و فلزات سنگین و مضر از آب حذف می شوند و آب قابل آشامیدن و مصرف می شود.

لزوم تصفیه آب و استفاده از دستگاه تصفیه آب

آب تصفیه شده شهری هنگامی که به دست مصرف کننده می‌رسد می‌تواند با جرم و املاح در طول مسیر لوله انتقال همراه باشد بنابراین با استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی که قبل از مصرف آب در آخرین نقطه شبکه توزیع قرار دارد می‌تواند باعث حل این مشکل شود. همچنین به دلیل افزایش جمعیت و رشد آلودگی‌های صنعتی کیفیت آب آشامیدنی حتی در شهرهایی که قبلا آب گوارایی داشته‌اند کاهش یافته است. بنابراین استفاده از دستگاه تصفیه آب در منزل یا محل کار در هنگام مصرف بهترین نوع آب آشامیدنی می‌باشد.

دستگاه-تصفیه-آب-خانگی

نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی در تبریز

روش های سنتی تصفیه آب

1جوشاندن
از گذشته برای ضد عفونی کردن آب آن را می جوشاندند ، جوشاندن اگر در مدت زمان مناسب باشد باکتری های آب را تا حدودی از بین می برند و نه تمامی آنهارا !!!

مشکلات روش جوشاندن :

» برای جوشاندن کمی آب  ، مقدار زیادی باید گاز و انرژی صرف کرد.
» بعد از جوشاندن باید منتظر ماند تا  آب سرد شود.
» موقع جوشاندن و سرد شدن آب مقدار از آب تبخیر شده و به هدر می رود.
» اما باید بدانیم آلاینده ها و ذرات موجود در آب با جوشاندن از بین نمی رود بلکه آب غلیظ تر می شود.
در این روش تصفیه اب کامل انجام نمیشود و تنها آب ضدعفونی می شود.
» جوشاندن آب کلر موجود در آب را از بین نمی برد بلکه وجود کلر در  آبجوش  طعم آب را عوض می کند و ماندگی و کهنگی در آب بوجود می آورد.

2 – روش های شیمیایی
ید و کلر دو ماده برای ضدعفونی کردن اولیه آب آشامیدنی می باشد. ید و کلر سبک و ارزان بوده و استفاده از آنها روش راحتی دارد. ید در کشتن ویروس ها ، باکتری ها موثر است.ولی هرچه دمای آب پایین تر باشد  ، زمان بیشتری نیاز است تا ید تاثیر خود را بگذارد و آب ضدعفونی شود. از آنجا که ید در منابع طبیعی مانند خاک موجود است ، لذا به طور طبیعی در آب ید وجود دارد  ، بنابراین  اضافه کردن مجدد ید به آب دوز آن را تغییر می دهد. و برای زنان باردار و بیماران تیروییدی مضر است.
و اما ماده ضدعفونی کننده بعدی ، کلر است. استفاده از کلر برای ضدعفونی کردن آب مزایای زیادی دارد، اما دارای مضراتی هم می باشد، یکی از زیانهای استفاده از کلر در آب بوجود آمدن محصولات فرعی به نام تری هالون متان ها است که امروزه احتمال سرطان زا بودن این محصولات فرعی ثابت شده است. و همچنین کلر ماده ای سمی است و استفاده بیش از اندازه از آن به اندام های داخلی بدن آسیب می زند و کلر برای پوست و مو هم بسیار زیان بار است.
با فهمیدن نقاط ضعف ومضرات  روش های سنتی تصفیه اب آشامیدنی ، فهمیدیم که با پیشرفت علم و دانستن روش های جدید بهتر است از روش های مدرن امروزی استفاده کنیم. مانند دستگاه تصفیه اب خانگی و دستگاه هایی نظیر آن.

3-  روش های مدرن و پیشرفته تصفیه آب آشامیدنی
امروزه سیستم های تصفیه آب به روش اسمز معکوس یکی از بهترین روش های حذف آلاینده های موجود در آب است تصفیه آب در واقع حذف ناخالصی ها و آلاینده هاو ذرات معلق و محلول موجود در آب است.  هرچه این ذرات بزرگ تر باشد تصفیه آن راحت تر است و برعکس نیاز به روشهای دقیق تری برای تصفیه آب داریم.امروزه فیلترها را از جنس سرامیک ، الیاف مصنوعی و کربن می سازند.

نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی در تبریز

برای تصفیه آب از دستگاه های تصفیه اب در انواع مختلف خانگی و صنعتی استفاده می شود. تصفیه آب با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی در محل مصرف با توجه  به ساختار و تکنولوژی ساخت این دستگاه ها و بعد از گذراندن مراحل مختلف صورت می پذیرد که باعث افزایش اکسیژن آب و سلامت آن و کاهش املاح معدنی و مواد مضر می شود.

دستگاه تصفیه آب خانگی از لحاظ سیستم تصفیه دارای انواع مختلفی است که هر مصرف کننده با توجه به کیفیت آب محل زندگی خود می‌تواند مدلی از دستگاه تصفیه آب را انتخاب کند که در سیستم تصفیه، تعداد و نوع فیلترها، امکانات دستگاه و دقت آن متفاوت می‌باشند. برخی از این دستگاه ها با استفاده از روش فیلتراسیون و برخی دیگر از سیستم‌های تصفیه آب مانند نوع خانگی آن با استفاده از تکنولوژی اسمز معکوس با دارا بودن چند فیلتر شامل فیلتر الیافی، فیلتر کربن فعال، فیلتر اسمز معکوس آب را تصفیه می‌کنند.

مراحل تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب خانگی

 

فیلترهای-دستگاه-تصفیه-آب-خانگی - نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی در تبریز

 

مرحله اول: فیلتر الیافی پلی پروپیلن 5 میکرون
فیلتر 5میکرون  از الیاف مصنوعی پلی پروپیلن تهیه شده است. الیاف این فیلتر فشرده شده اند و لابه لای الیاف منافذی به قطر حداکثر 5 میکرون  طراحی شده است . کارایی این یلتر این گونه است که با عبور آب  از این فیلتر، ذرات معلق بزرگتر از 5 میکرون درون آب مانند شن و ماسه، گل و لای ،زنگ لوله و … حذف می شود.
مرحله دوم:فیلتر زغالی یا کربن فعال
فیلتر کربن فعال  در مرحله دوم  در دستگاه های تصفیه اب خانگی  قرار دارد، این فیلتر  زغالی به جذب سطحی می پردازد و در این مرحله کلر، گازهای شیمیایی محلول در آب ، مواد شیمیایی آلی ، تری هالومتان ها (محصول فرعی کلرزنی) ، آفت کش ها  ، بو و طعم نامطبوع آب از بین می رود.

مرحله سوم: فیلتر الیافی 1 میکرون
این فیلتر  در  دستگاه آب خانگی کارایی مشابه فیلتر 5 میکرون مرحله اول داد اما تصفیه آب در این مرحله دقیق تر صورت میگیرد با کیفیت 1 میگرون، بنابراین ذراتی که در مرحله اول حذف نشده باشند در این مرحله از بین می روند.

مرحله چهارم: فیلتر اسمز معکوس RO
مرحله بسیار مهم و  فیلتر اصلی دستگاه اب تصفیه کن خانگی  فیلتر اسمز معکوس است، فیلتر این مرحله از چندين لايه غشاء نيمه تراوا كه به دور يك لوله مركزي پيچيده شده اند ساخته شده است.
ساختارفیلتر این مرحله ناخالصي های محلول در آب را با وجود غشاء از بین می برد.
روش اسمز معكوس قادر به از بین بردن املاح آب 90 تا 98 درصد  است . در این مرحله نیترات، آرسنیک، سرب ، جیوه و سایر ناخالصی های محلول در آب و وفلزات سنگین مضر در آب  از بین می ورد و آبی سالم و گوارا برای خوردن آماده می باشد.
مرحله پنجم: فیلتر کربن نهایی
و اما مرحله پنچم دستگاه تصفیه آب خانگی  فیلتر ز جنس  کربن است. دانه های کربن داخل این فیلتر بو و طعم نامطبوع آب را که  به خوبی از بین می برد .

مرحله ششم : فیلتر بیو سرامیک مواد معدنی

این فیلتر جهت تنظیم pH و بهبود طعم و مزه آب و همچنین فیلتر خطی مواد معدنی جهت افزودن مواد معدنی لازم برای گوارا کردن آ ب بکار می رود.

 

جهت دریافت اطلاعات از نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی در تبریز بیشتر در مورد انواع روش های تصفیه و انتخاب بهترین سیستم تصفیه آب برای منزل و محل کار خود با ما تماس بگیرید.

 

مزیت دستگاه تصفیه آب نسبت به روشهای سنتی

در پژوهش‎هایی که توسط برخی از محققین در حوزه ارتباط‎‎ آب و سلامتی صورت گرفته است،‎‎ آب را نباید جوشاند زیرا جوشاندن‎‎ آب تصفیه شده از میزان اکسیژن آن می‌کاهد و مواد غنی شده آن را از بین می‌برد.‎ بهترین راه برای داشتن یک‎‎ آب مصرفی سالم، استفاده از دستگاه تصفیه‎‎ آب است.‎ این دستگاه  یک وسیله ایمن و در دسترس بوده که می‌توان آن را در زیر سینک ظرفشویی، روی میز و یا پیشخوان آشپزخانه قرار داد. این دستگاه قابلیت حذف کلیه املاح و ناخالصی‎ها و ترکیبات مضر‎‎ آب نظیر : گل و لای، زنگ لوله‎ها، نیترات، سرب، آرسنیک، کلر، کادمیوم و … داراست.‎‎ آب سالمِ تولید شده توسط دستگاه تصفیه‎‎ اب خانگی، در منبع دستگاه ذخیره می‌شود‎ و سپس‎‎ آب تصفیه شده از طریق یک شیر برداشت مجزا، برای مصرف آماده می‌شود.

دستگاه تصفیه آب خانگی دارای مزایای بی شماری است که از آن جملهمی‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–    تأثیر آب سالم بر طراوت و جوانی پوست بر هیچکس پوشیده نیست.
–    نوشیدن آب سالم موجب سلامتی و افزایش استقامت بدن در مقابل انواع بیماری‎ها‎ می‌شود.
–    نوشیدن آب ناسالم و آلوده موجب ابتلا به برخی بیماری‎های عفونی و سنگ کلیه‎ می‌شود. استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی این خطر را رفع‎ می‌کند. آب تصفیه شده با رقیق کردن نمک و مواد معدنی مضر مانع از تشکیل کریستال‎های سنگ کلیه‎ می‌شود.
–    گاهی خطوط ریز و شیارهای پوست به علت کمبود آب، بیشتر و عمیق‎تر‎ می‌شوند که نوشیدن آب سالم باعث منبسط شدن سلول‎های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان شدن پوست‎ می‌گردد. همچنین آب باعث بهبود جریان خون در پوست‎ می‌شود و پوست را از وجود ناخالصی‎ها پاک‎ می‌کند.
–    آب سالم و عاری از ناخالصی موجب تسهیل حرکت محتویات دستگاه گوارش در طول مسیر می‌گردد.
–    آب موجب افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه تناسب اندام‎ می‌شود.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب :

  • آبی سالم و گوارا نوش جان می کنید، که در سلامتی نقشی اساسی دارد.
  • جوانی و شادابی پوست با نوشیدن آب سالم
  • در مواقع کمبود آب در بدن ،بر اثر خشکی پوست شیارها و خطوط ریز پوست  بیشتر و عمیق تر می شود. نوشیدن به اندازه آبی سالم و گوارا با وجود دستگاه تصفیه اب خانگی باعث شادابی و چاق تر شدن سلول های پوستی شده و پین و چروک های صورت را کمتر می کند. وجود آب کافی در بدن جریان خون را در سلول ها بهبود می بخشد.
    •    نوشیدن آب سالم و تصفیه شده  به کاهش سنگ کلیه و مثانه کمک می کند.
  • نوشیدن آب سالم که تصفیه شده باشد و ناخالصی های آن رفع شده باشد از سکگ کلیه، سرزان و .. جلوگیری می کند. خوردن آب کافی سبب رقیق شدن املاح و نمک های موجود در ادرار می شود و مانع تشکیل سنگ مثانه و یا کلیه می شود. با کاهش نوشیدن آب سالم خطر مبتلایان به سنگ های مجاری ادراری افزایش می یابد.
    •    کارکرد بهتر دستگاه گوارش با نوشیدن آب کافی
    آب سبب تسهیل حرکت محتویات دستگاه گوارش در طول روده ها میشود.دستگاه تصفیه آب در تمامی منازل نیاز است. آب مانند فیبر ها برای دستگاه گوارش بسیار حیاتی است. البته باید گفت جذب بعضی از مواد معدنی در دستگاه گوارش با کمک آب انجام پذیر می شود.
    •    نوشیدن آب و حفظ تناسب اندام
    قابل توجه افرادی که این روز ها دنبال کاهش وزن هستند بدانند که آب موجب بالا رفتن سوخت و ساز بدن میشود و همچنین خوردن به اندازه آب احساس سیر بودن به شما میدهد. در نتیجه نوشیدن آبی سالم و گوارا از دستگاه تصفیه اب به جای نوشیدن نوشیدنی های پر کالری بسیار برای بدن مفید بوده و به سلامتی شما کمک می کند.

    با خرید دستگاه آب تصفیه کن از نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی در تبریز و  نصب آب برای منزل و محل کار خود ، سلامتی را خودتان به ارمغان بیاورید، زیرا نوشیدن آب سالم خود نعمتی بزرگ است. با راه اندازی یک دستگاه تصفیه آب به سلامت آب و خانواده خود کمک کنید و همیشه در شیر آبی مجزا آب تصفیه شده برای نوشیدن داشته باشید.

    فروشگاه زلال آب تبریز  نمایندگی دستگاه تصفیه آب برنده های پیور فلو ، ایزی ول ، سافت واتر ، سی سی کا ، تانک پک در شهر تبریز می باشد.

    تماس : 09141182769

    آدرس : پاستور جدید مابین تقاطع حافظ و فدک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *